måndag 11 februari 2013

De 3 första

Ok, tre filmer sedda. Kunde nog inte vara mer olika faktiskt. Och det är ju kul, antar jag...

Silver Linings Playbook
Helt ok. Skönt att den var först ut så inte hoppet grusades direkt (som förra året). Det mesta som är bra i filmen är tack vare skådespelarna. Jag gillade Bradley Cooper som bipolär wacko, men som helt enligt reglerna utvecklas under resans gång. Jennifer Lawrence hade jag lite svårt att släppa från Hungerspelen, men var faktiskt himla cool. Och Robert de Niro är ju alltid Robert de Niro. Dansscenen var bäst.

Amour
Den är fransk. Och seg. Jag tror jag fattar poängen, men ändå inte. Ett gammalt par, där kvinnan långsamt dör. Sen slutar den. Oj, glömde Spoiler Alert! Äsch. Tråkig.

Les Misérables
Alltså, jag fattar det här med musikal och det är jäkligt storslaget och allt sånt, men jag klarar bara inte av allt det här sångpratet. Vissa storslagna stunder, men annars var det inget för mig. Russel Crowe har nu förlorat all sin manlighet.

Inga kommentarer: