lördag 25 februari 2012

Extremely Loud & Incredibly Close


Ska jag eller ska jag inte erkänna att jag kanske inte såg absolut heeela filmen? Att jag kanske somnade lite då & då? Ja, det kan ju faktiskt spela lite roll i att jag inte har en full tidslinje över handlingen....

Den var väl ganska fin, den här lilla filmen, om en pojke som förlorar sin pappa i 9/11-attacken och sedan ger sig ut för att leta reda på vart en nyckel går, som för att förlänga minnet av pappan.

Han springer på andra personer som är betydligt mer intressanta än hans föräldrar (Tom Hanks och Sandra Bullock), som t.ex. Viola Davis (som spelade i The Help) och förstås Max von Sydow. Honom är det svårt att inte gilla. Men om man kan vinna en Oscar för en rollprestation som inte säger ett enda ord? Tveksamt.

Fortfarande ingen klar vinnare. Jag funderar dessutom på att strunta i de två sista filmerna; Hugo och Midnight in Paris. Barnfilm och komedi har väl aldrig vunnit tidigare, eller?

Inga kommentarer: